گردو با پوست خیس که باعث شکسته شدن استخوان های پیر مردی شد

اگرچه از نظر گیاه شناسی، گردو با پوست خیس از نظر فنی یک “آجیل” نیست، بلکه یک “دانه” است، اما معمولاً به عنوان یک نوع آجیل درختی طبقه بندی می شود زیرا پوسته آن با دیواره سخت با مغز خوراکی یا “گوشت” که به دو بخش تقسیم می شود.

پوسته در یک پوسته سبز ضخیم قرار گرفته است که تا رسیدن آن را احاطه کرده است. در این مرحله پوسته خشک می‌شود و ترک می‌خورد تا پوسته کامل گردو نمایان شود که در صورت عدم برداشت دستی، در نهایت به زمین می‌افتد.

درختان گردو با برگ‌های معطر مستطیلی‌شان متمایز می‌شوند و در طول فصل اوج، پوسته‌ها عطری شبیه به عطر تولید می‌کنند که باز می‌شوند.

درختان گردو وحشی گونه ای مقاوم هستند و می توانند تا اندازه ای بزرگ رشد کنند. ما شخصا شاهد رشد درختان وحشی در اینجا در کالیفرنیا بوده ایم که به بزرگی ساختمان های آپارتمانی 5 طبقه هستند.

اگر تا به حال تجربه کرده اید که خودتان رشد کنید یا از گونه های وحشی علوفه بگیرید، به خوبی از مقدار زیادی غذا که کوچکترین درختان می توانند تهیه کنند، آگاه هستید. ما متوجه شدیم که آجیل تازه برداشت شده مستقیماً از پوسته، طعم شیرین بسیار غنی و بافتی ترد در مقایسه با اکثر گردوهای خریداری شده در فروشگاه دارند.

از 21 گونه از جنس Juglans که در مناطق مختلف جهان منحصر به فرد است، ارقام و هیبریدهای زیادی از گردوی انگلیسی Juglans regia مانند گونه محبوب لذیذ “گردو قرمز” وجود دارد.

درختی با عمر طولانی
درختان گردو نیز گونه ای با عمر طولانی هستند. یکی از قدیمی‌ترین درختان یافت شده در استان شین جیانگ چین، بیش از 1000 سال قدمت دارد. به همین ترتیب، قدمت برخی از درختان در بزرگترین جنگل گردو طبیعی جهان در قرقیزستان یا استان جلال آباد ارسلان باب بیش از 500 سال است.

طبق کتاب Tending the Wild، نخلستان‌های بزرگ و درختان وحشی منفرد کهنسال را می‌توان در نزدیکی مکان‌های باستان‌شناسی بومی آمریکا در کالیفرنیا در نزدیکی مناطق “Walnut Creek، Walnut Grove و محدوده Napa” در بالای دره چوبی یافت.