کلاه حصیری مردانه جزئی از پوشش بازیگر معروف آمریکایی شد

کاه به عنوان سوخت یا برای مصارف صنایع دستی یا هنری استفاده می شود. اینها شامل بافتن حصیری است، مانند تولید کلاه های حصیری، که به چهار نوع اصلی تقسیم می شوند: رافیا، نی کاغذی، نی پاناما و کنف.

کاه رافیا از الیاف پایه درخت خرما استوایی ساخته شده است.

نی برای تولید کلاه حصیری مردانه کاملا مناسب است چراکه نی رافیا محکم و در عین حال کششی است.

نی کاغذی که تویو نیز نامیده می شود، نی تولید شده مصنوعی از الیاف چوب است که با استفاده از فرآیند ذوب خاصی تولید می شود. نی کاغذ در برابر پارگی مقاوم تر است و همچنین کشش دارد و حساسیت کمتری به آب دارد.

نی پاناما که به آن نی توکیلا نیز می گویند، از برگ های نخل توکیلا تهیه می شود.

ویژگی آن انعطاف پذیری بالا و وزن سبک غیر قابل مقایسه است. نوع دیگری از نی که از آن کلاه درست می شود کنف است با سه زیرشاخه آباکا، سینامای و سیسال.

آباکا از فیبر موز استخراج می شود و به ویژه برای پوست مهربان است و سخت ساییده می شود. کلاه های حصیری باید از رطوبت محافظت شوند تا از تغییر شکل یا قالب گیری مواد جلوگیری شود.

علاوه بر این، هنگام گذاشتن کلاه های حصیری نباید در بالا، بلکه در کناره ها نگه داشته شوند تا از شکستگی جلوگیری شود.

اگر کلاه دارای آستر پارچه ای باشد، می توان آن را به راحتی با استفاده از مقدار کمی حلال تمیز کننده تمیز کرد.نی Sinamay یک نی به خصوص از نظر ابعادی پایدار و در عین حال ظاهری ظریف است.

سیزال که از برگ‌های آگاو سیسالانا به وجود می‌آید، نسبت به سایر الیاف کنف صاف‌تر و براق‌تر است و عمدتاً برای ایجاد کلاه‌های زیبا یا لوازم جانبی مو استفاده می‌شود.