نکاتی که باید هنگام خرید ملحفه در نظر بگیرید

ممکن است فکر کرده باشید که انتخاب تشک مناسب سخت ترین تصمیمی است که باید در مورد تجهیز اتاق خواب خود بگیرید، درست است؟ اشتباه! انتخاب ملحفه‌های تخت شما نیز احتمالاً یک استرس بسیار بزرگ است، و عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید ملحفه در نظر بگیرید.

ملحفه‌های تخت ارزان نیستند، بنابراین می‌خواهید از انتخاب خود راضی باشید، زیرا احتمالاً بعد از چند ماه نظر خود را تغییر نمی‌دهید. سرویس روتختی دونفره می تواند براساس کاربرد ان در فصول سال، گرمتر و ضخیم و یا خنکتر و سبک باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام انتخاب ملحفه باید در نظر بگیرید:

قبل از خرید کتانی از اندازه مناسب آن اطمینان حاصل کنید. هنگامی که ورق ها را از بسته بندی خارج می کنید، بازگشت آنها به فروشگاه بسیار سخت تر خواهد بود، بنابراین به آنچه می خرید توجه کنید.

برای خرید لحاف تشک عروس باید به یک سری نکات توجه کرد مانند سایز تخت، رنگ و طرح آن، جنس پارچه روتختی، کیفیت پارچه، نوع سرویس آن و شستشوی پارچه برای انتخاب پارچه عروس باید توجه شود که برای چه تعداد بالشت و چه سایزی از تخت پارچه نیاز است.

تشک خود را اندازه بگیرید تا کاملاً مطمئن شوید که به چه اندازه ملحفه نیاز دارید. بیشتر تشک ها به اندازه استاندارد تولید می شوند. با این حال ممکن است برخی انحرافات وجود داشته باشد.

عامل مهم در قیمت پارچه ملحفه، کارخانه‌‌ی تولید کننده پارچه است. قیمت پارچه‌هایی که در کارخانه‌های داخل کشور تولید می‌شوند با قیمت پارچه‌های وارداتی از سایر کشورها متفاوت است.

همچنین، حتماً عرض تشک خود را بررسی کنید. اگر تشک روی بالش دارید، به ملحفه‌هایی با جیب‌های عمیق نیاز دارید، یا خودتان را دیوانه خواهید کرد که ملحفه‌هایتان را روی تخت نگه دارید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هرچه تشک شما بزرگتر باشد، تخت خواب شما گرانتر خواهد بود. ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری در مورد تشک بزرگ سایز اهمیت این موضوع را در نظر بگیرید.

قبل از اینکه وارد فروشگاه شوید، در مورد تعداد نخ ها اطلاعات کسب کنید. اساساً تعداد نخ ها مقدار نخ در هر اینچ مربع در هر دو جهت بافت ورق است.

تعداد نخ ها باید به طور برجسته روی بسته بندی نمایش داده شود تا پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستید را برای شما آسان کند. یک قانون خوب این است که هر چه تعداد نخ ها بیشتر باشد، ورق ها نرم تر خواهند بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که هر چه تعداد نخ ها بیشتر باشد، ورق ها نیز گران تر خواهند بود. برای داشتن خوابی راحت، داشتن ملحفه روتختی مناسب بسیار تاثیر گذار است.

به چند دلیل، خرید بیش از یک ست ملحفه برای تختتان مهم است. اولین مورد فقط کاربردی است. وقتی ملحفه ها را روی تخت خود می شویید، می خواهید چیزی در جای خود قرار دهید. همچنین، اگر چند مجموعه ورق در چرخش داشته باشید، می‌توانید طول عمر همه ورق‌ها را نیز افزایش دهید.

  • منابع:
    1. Things to Consider When Buying Bed Linens

  • تبلیغات:
    1. درمان بیماری پارکینگسون با خوردن ارده امکان پذیر شد!
    2. قابلمه عروسی که میلیاردی فروخته شد!
    3. تاثیر مصرف آلو خشک در پیشگیری از بیماری ها
    4. 8 مزیت لیمو برای سلامتی