نقش جیوه در انقراض گونه ای از جانوران آبزی

1. جیوه چیست؟
1.1 جیوه در پنکه قدیمی یک فلز سنگین است که گاهی اوقات به عنوان نقره زنده شناخته می شود و به طور طبیعی در آن وجود دارد
محیط زیست در اشکال مختلف شیمیایی شکل خالص، جیوه عنصری، مایع است
در دمای اتاق است و به آرامی در هوا بخار تشکیل می دهد. فرم هایی که بیشتر یافت می شوند در طبیعت جیوه غیر آلی و جیوه آلی وجود دارد.
1.2 رویدادهای طبیعی (مانند فعالیت های آتشفشانی، هوازدگی سنگ ها) و فعالیت های انسانی (مانند استخراج، استفاده از سوخت، محصولات و فرآیندها) می تواند باعث انتشار جیوه در محیط شود.
پس از آزاد شدن، می تواند به راحتی بین هوا، آب و زمین حرکت کند: فرآیندهای طبیعی حتی می توانند جیوه را از شکلی به شکل دیگر تغییر دهید.
1.3 جیوه در تلویزیون قدیمی سونی می تواند اثرات نامطلوبی بر موجودات زنده و محیط داشته باشد اینها به شکل و دوز آن و غیره بستگی دارد.
2. اثرات جیوه بر سلامت انسان چیست؟
2.1 جیوه و ترکیبات آن برای انسان مواد بسیار سمی هستند. متیل جیوه و جیوه عنصری بیشترین نگرانی را دارند. آنها برای اعصاب سمی هستند.
سیستم. شواهدی وجود دارد [به پیوست 1، ص. 5] در حال حاضر که متیل جیوه می تواند باعث ایجاد سرطان در انسان می شود، اما هنوز قطعی نیست.

با این حال، هیچ مدرکی در وجود ندارد نشان می دهد که جیوه قرمز در تلفن قدیمی عنصری باعث ایجاد سرطان در انسان می شود. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض متیل جیوه در دوران بارداری ممکن است بر جنین تأثیر بگذارد.
2.2 انسان ها عمدتاً از طریق رژیم غذایی خود (به ویژه ماهی) در معرض متیل جیوه قرار دارند و به بخارات عنصری جیوه از پرکردگی دندان و در محل های کاری خاص.
2.3 یکی از فلزات جادویی کاربردی، جیوه قرمز است که داخل انواع رادیو ضبط قدیمی جیوه دار از آن استفاده شده است.

2.4 خطرات از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. خطر رژیم غذایی عمدتاً به میزان آن بستگی دارد ماهی آلوده خورده می شود.

  • منابع:
  1. Mercury
  • تبلیغات:
  1. افزایش سطح تولیدات کشور با صادرات کالاها ناشناس!
  2. آیا درباره مربا شگفت انگیز چیزی شده اید؟
  3. با استفاده از گوشت مرغ فشار خون خود را تنظیم کن
  4. 5 ماده غذایی که دیابتیها نباید از آن غافل شوند