مایع ظرفشویی خاکستر گلیسیرینه که رد برابر گرمای شدید آب دست را مقاوم می کند

قابلمه را روی اجاق گاز با حرارت زیاد گرم کنید و به مدت 5-10 دقیقه بگذارید تا صابون کاملا ذوب شود و به هم زدن ادامه دهید. قابلمه را از روی اجاق برداشته و صابون کاملاً ذوب می شود.

صابون مایع کاستیل را به مخلوط قبلی اضافه کنید و خوب هم بزنید. جوش شیرین و گلیسیرین مایع را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

باید گفت مایع ظرفشویی خاکستر گلیسیرینه را به مدت 24 ساعت در قابلمه می گذاریم تا ویسکوزیته آن بررسی شود و در صورتی که غلظت آن یکدست نباشد می توان مقدار کمی جوش شیرین به آن اضافه کرد و با 3 گرم شروع کرد و قابلمه را گرم کرد و مخلوط را هم زد و رعایت کرد. و مقدار بیشتری از نوشابه را می توان به مقدار 2 گرم اضافه کرد تا مایع یکدست شود.

بافت لازم است در صورت وجود توده ها از بین برود و با همزن مخلوط کرده و خوب صاف کنید.

15 تا 40 قطره اسانس با رایحه های معطر مانند: روغن پرتقال، روغن لیمو، روغن اسطوخودوس، روغن عرعر و غیره را اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید.

مایع ظرفشویی به دست آمده را داخل بطری صابونی که برای تمیز کردن ظروف و ظروف تعیین شده است قرار دهید.

صابون سودا و نمک مایع ظرفشویی خانگی با استفاده از نمک، سودا و سایر مواد ساده به روش زیر تهیه می شود: [2] مواد مورد استفاده : 2/3 فنجان مواد شوینده کف کننده زیست تخریب پذیر.

1.3 فنجان آب مقطر. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین.

3 قاشق غذاخوری آب جوش. 40 قطره اسانس لیمو یا هر اسانس دیگری. یک قاشق غذاخوری نمک کوشر. کاسه همزن بزرگ. پمپ پخش صابون.

روش تهیه : نمک کوشر و آب را در قابلمه ای روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد و هم بزنید تا حل شود و تکه های نمک حل نشده را بردارید.

قابلمه را از روی اجاق بردارید و مواد را در یک کاسه کوچک همزن بریزید. جوش شیرین و آب مقطر را در قابلمه بریزید و حرارت دهید تا کاملا حل شود.

مایع تجزیه‌پذیر را به مخلوط جوش‌شویی و آب اضافه کنید، اسانس‌ها را خوب مخلوط کنید، سپس مخلوط را در پمپ پخش صابون قرار دهید.