لوله پلی اتیلن نمره 63 که بیشترین عمر را دارد

لوله های پلی پروپیلن نه تنها به عنوان لوله های آب، بلکه برای سیستم های فاضلاب و گرمایش نیز کاربرد دارند. از نظر خواص، آنها مشابه محصولات فلزی پلاستیکی هستند، اما هزینه قابل توجهی کمتری دارند.

آنها می توانند ساده و تقویت شده (آلومینیوم یا فایبرگلاس) باشند. اولی برای سیستم های تامین آب سرد و دومی برای سیستم های تامین آب گرم استفاده می شود.

مونتاژ لوله های پلی پروپیلن ، اتصال تجهیزات با آهن لحیم کاری خاص. اتصال بسیار قابل اعتماد است، که اجازه می دهد تا نصب پنهان شود. عدم توانایی در خم شدن مستلزم استفاده از تجهیزات در چرخش یا دور است.

معایب لوله های پلاستیکی:
انتشار اکسیژن در داخل لوله ها؛
حساسیت به تغییر اندازه؛
جدایی ناپذیری اوراق قرضه
استفاده از لوله های پلاستیکی از همه طرف بهینه است: ارزان، سریع، قابل اعتماد، ساده و بادوام.

لوله های مسی
اگر سیستم آبرسانی فولادی نیاز به اظهار نظر نداشته باشد، استفاده از مس برای نصب سیستم های آبرسانی را نمی توان رایج نامید. عملکرد این ماده از تمام گزینه های قبلی فراتر می رود و در فشار کاری 200 بار و دمای مجاز حدود 250 درجه سانتیگراد بیان می شود.

چنین سیستم هایی در برابر یخ زدگی مقاوم هستند، به خوبی خم می شوند و به راحتی نصب می شوند. در طول تخمگذار، دو نوع تجهیزات استفاده می شود: کولت و طراحی شده برای اتصال. دومی با قابلیت اطمینان و دوام آنها متمایز می شود، بنابراین می توان آنها را بر روی ساختار کف یا دیوار نصب کرد.

معایب لوله های مسی:

حساسیت به عمل جریان های سرگردان (الکترو خوردگی)؛
قیمت بالا؛
نصب مشکل ساز؛
وجود اجباری سیستم تصفیه آب
اگر مسئله مالی در اولویت نباشد و فضای داخلی بخواهد کمی اصالت را اضافه کند، لوله های مسی – انتخاب درستی است.

امیدوارم این گشت و گذار به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام  لوله پلی اتیلن نمره 63 برای تامین آب شما بهترین است. و در درس های بعدی ما جهت لوله های ساخته شده از فلز-پلاستیک را در نظر خواهیم گرفت.