سویا در بازار جهانی که در پرورش خود میی توانست آب های سمی را فیلتر کند

بر اساس یک مطالعه علمی انجام شده در این زمینه، زنانی که بیشتر از گوشت قرمز غذاهای سویا مصرف می کنند، می توانند به سرعت از دیسمنوره تسکین یابند. همراه با این، قبل از قاعدگی نیز تسکین می دهد. به مشکلات مختلفی که قبل از قاعدگی رخ می دهد، پیش از قاعدگی می گویند.

کلسترول تحت کنترل
در مورد فواید سویا در بازار جهانی به شما بگوییم که مصرف آن برای کلسترول نیز مفید است. ایزوفلاون های موجود در دانه های سویا برای کنترل کلسترول شما کار می کنند. مصرف سویا میزان کلسترول بد را کاهش می دهد اما روی کلسترول خوب اثر منفی ندارد.

فواید برای قلب
سویا به درمان بیماری های مربوط به قلب کمک می کند. میزان چربی خون افراد مبتلا به بیماری قلبی افزایش و میزان چربی مفید یعنی HDL کاهش می یابد.

حاوی 20 تا 22 درصد چربی است که 15 درصد آن چربی اشباع، 15 درصد چربی تک اشباع و 60 درصد چربی غیر اشباع پلی است و برای بیماران قلبی مفید است. سویا به کاهش میزان LDL کمک می کند.

علاوه بر این، ماده ای به نام لسیتین موجود در آن از یخ زدن کلسترول در لوله های قلب جلوگیری می کند. بنابراین برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند مفید است.

15+ فواید خوردن سویا (06-10)
برای به دست آوردن سلامتی
علاوه بر پروتئین، سویا حاوی فیبر، مواد معدنی و فیتواستروژن است. جدا از این میزان چربی اشباع موجود در آن نیز کمتر است. همچنین، نه کلسترول دارد و نه لاکتوز. در این زمینه، سویا برای سلامتی مفید است. سویا همچنین سرشار از آهن، منگنز، فسفر، مس، پتاسیم، روی و سلنیوم است.

فواید در دیابت
سویا حاوی ماده ای به نام ایزوفلاون است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. خوردن سویا سطح کلسترول و گلوکز خون را کاهش می دهد و سطح گلوکز را در افراد دیابتی تنظیم می کند.

سویا برای افراد مبتلا به دیابت نیز بسیار مفید است. استفاده از نان تهیه شده از سویا برای بیماران دیابتی مفید است. جدای از این، مصرف روزانه سویا به رفع مشکلات مربوط به ادرار افراد مبتلا به دیابت نیز کمک می کند.