سود کاستیک پرک و عجیب ترین رستوران جهان که با آن تزیین شده است

اکنون به سؤال مهم می رسیم. لایه های قدیمی رنگ را با کمک سدیم هیدروکسید از کدام سطوح می توان پاک کرد ؟

گروه اول از فلزات تشکیل شده است، سود کاستیک پرک به طور موثر لایه های قدیمی رنگ را از دروازه های مختلف، شومینه ها یا تزئینات ساخته شده از فلز پاک می کند. اما باید بدانید که سود سوزآور قادر به زدودن زنگ نیست.

در مورد حذف لایه های لاک از چوب، جنبه تعیین کننده نوع چوب است.

کافی است سود سوزآور رقیق شده را روی سطح چوب بمالید و سپس آن را با آب فراوان بشویید. درخت کاج مشکلات خاصی را ایجاد می کند.

هنگام برداشتن لایه قدیمی، چوب فیبری می شود و این امر به طور قابل توجهی آماده سازی آن را برای یک لایه رنگ جدید پیچیده می کند. چوب حاصل از نارون، بلوط یا گردو پس از برداشتن لایه قدیمی لاک تمایل به تغییر رنگ به رنگ کمی تیره تر دارد.

سود سوزآور به وضوح برای استفاده روی تخته سه لا یا روکش توصیه نمی شود. پس از برداشتن لایه رنگ از این گونه مواد، لایه های چسبیده معمولاً شل می شوند. آخرین گروه سطوحی که می توان از روش شیمیایی پوشش دهی استفاده کرد، پلاستیک ها هستند.

محلول آبی سود سوزآور نیز برای این کار عالی است – با دقت استفاده می شود، به زنجیره های پلیمری اکثر مواد پرکاربرد آسیب نمی رساند.

البته گروهی از سطوح نیز وجود دارند که سود سوزآور قادر به حذف آنها نیست. اینها عبارتند از ب. پرایمرهای مدرن محلول در آب و رنگ های اکریلیک. همین امر در مورد تمام لعاب های اجاق گاز و رنگ های پودری صدق می کند.

برای حذف چنین لایه‌هایی از رنگ معمولاً از مواد شیمیایی تخصصی استفاده می‌شود که به طور یکنواخت روی سطح مورد نظر اعمال می‌شوند. پس از زدن آن باید مدت زیادی صبر کنید و سپس رنگ لایه بردار را با کاردک یا برس سیمی پاک کنید.