خوراک دام سبک پر از کرم که در انبار های احتکار کشف شد

قابلیت ردیابی و برچسب گذاری ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی؛
مواد افزودنی؛
تولید و برچسب گذاری محصولات ارگانیک.
این مقررات در مورد آب، حتی برای آن چیزی که به دلیل ضرورت به غذاها از جمله خوراک دام سبک در حین تهیه آنها اضافه می شود، اعمال نمی شود، اما در مورد هر غذایی که قرار است از طریق آب مصرف شود ، اعمال می شود .

خوراک در بازار به شکل “تر”، “خشک” یا “میان وعده” موجود است . آنها عمدتاً از گوشت و مشتقات گونه‌های مختلف جانوری (گاو، مرغ، ماهی، اما کمبود آهو و شترمرغ) تشکیل شده‌اند، روی پایه غلات که اغلب با برنج نشان داده می‌شود، اما همچنین ذرت و سیب‌زمینی یا سایر غلات.

مانند مواد غذایی در نظر گرفته شده برای انسان، افزودن مواد افزودنی مختلف مانند مواد نگهدارنده، تثبیت کننده ها، مواد نگهدارنده، رنگ ها، طعم دهنده ها امکان پذیر است.

همچنین خوراک‌ها یا خوراک‌های «رژیمی» برای مصارف خاص دیگر وجود دارند که برای تغذیه حیوانات مبتلا به آسیب‌شناسی فرموله شده‌اند و نمی‌توانند با خوراک‌های معمولی تغذیه شوند.

کاربردهای مورد نظر برای خوراک در شرایط خاص خود توسط دستورالعمل 2008/38/EC و اصلاحات آن فهرست و تعریف شده است (جدیدترین آنها مقررات (EU) شماره 1123/2014 است).

بازار یابی
خوراک دام، طبق هنر. 4 قانون 767/2009 می تواند مطابق با قانون باشد و بنابراین فقط در صورتی به بازار عرضه می شود که :

امن است؛
هیچ اثر مضر مستقیمی بر محیط زیست یا رفاه حیوانات ندارد.
سالم، اصیل، با کیفیت منصفانه، مناسب برای استفاده مورد نظر و ماهیت قابل فروش است.
مطابق با مفاد مقررات و با قوانین اتحادیه در حال اجرا برچسب، بسته بندی و ارائه می شود.
حاوی موادی نیست که عرضه آنها در بازار مشمول محدودیت یا ممنوع است.

این قانون مستقل از سایر قوانین اتحادیه اروپا (EU) در مورد خوراک دام اعمال می شود و هیچ تأثیری بر آن ندارد. این آیین نامه از جمله موارد زیر را شامل می شود:

خوراک دارویی؛
مواد نامطلوب؛
محصولات جانبی حیوانی که برای مصرف انسان در نظر گرفته نشده اند.
غذا و خوراک اصلاح شده ژنتیکی؛