حساسیت کودک به تن ماهی گلکسی جان او را به خطر انداخت

همه گیر COVID-19 باعث شده است که روند مثبتی در مصرف اروپایی ماهی های کنسرو شده ایجاد شود زیرا بیشتر مردم به پخت و پز خانگی و خرید خرده فروشی روی می آورند.

با تبدیل شدن خرده فروشی به اصلی ترین خروجی ماهی و غذاهای دریایی، تقاضا برای تن ماهی گلکسی به ویژه در دوره قرنطینه افزایش یافت.

این امر این روند را تقویت کرد که مصرف کنندگان اروپایی غذاهای دریایی ساده، آماده و راحت می خواهند، کیفیت، پایداری و قابلیت ردیابی نیز برای بسیاری از مصرف کنندگان اروپایی اهمیت بیشتری پیدا می کند، این برگه اطلاعات به طور خاص بر روی ماهی تن، ماهی خال مخالی، آنچوی و ساردین تمرکز دارد.

ماهی های کنسرو شده در یک ظرف مهر و موم شده در بسته مانند قوطی قلع یا آلومینیومی پردازش و نگهداری می شوند، آب، روغن یا سس معمولاً به ماهی اضافه می شود و قوطی آن استریل می شود.

کنسرو ماهی معمولا بین 1 تا 5 سال ماندگاری دارد، در این گزارش، ما بر روی چندین گونه ماهی کنسرو شده تمرکز می کنیم که مربوط به کشورهای کمتر توسعه یافته در روابط تجاری با اروپا هستند.

در زیر گونه‌ها و کدهای سیستم هماهنگ (HS) مربوط به آن‌ها که در این مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند، شامل توصیفی از محصولات تحت پوشش است.

کنسرو تن
کمر ماهی تن از قبل پخته، منجمد شده و در یک قوطی فلزی قرار می گیرد، سس، آبگوشت، آب نمک، روغن یا نمک اضافه می شود، سپس برای جلوگیری از خراب شدن، آب بندی و حرارت داده می شود.

کنسرو ماهی تن در انواع مختلفی از اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های بسته‌بندی مانند جامد یا فیله‌ای، تکه‌ای، تکه‌ای و ماهی تن خرد شده موجود است.

ساردین ها به روش های مختلفی کنسرو می شوند، با سرخ کردن عمیق، پختن بخار آب یا دودی پخته می شوند، در کارخانه کنسروسازی، ماهی ها شسته می شوند و سرها معمولاً خارج می شوند، آنها در انواع مختلف روغن، آب، گوجه فرنگی، فلفل یا سس های دیگر بسته بندی می شوند.