جک بازویی پارکینگی که می تواند سرامیک های کف خانه را نیز بکند

جک های بالابر مانند این در ابتدا به عنوان ابزار کشاورزی چند منظوره طراحی شده بودند، نه جک خودرو. با فشار دادن یکی به آن نقش، صرف نظر از اینکه از آن برای چه استفاده می‌کنید، یک ابزار کمتر از حد مطلوب ایجاد می‌شود. (عکس: باربری بندر)
چرا مزیت مکانیکی مهم است
مزیت مکانیکی تفاوت بین نیرویی است که با استفاده از جک بازویی پارکینگی وارد می‌کنید و نیروی بالابری که تولید می‌کند.

جک های قیچی از یک پیچ استفاده می کنند. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ضرب نیروی ورودی است و همچنین باعث می‌شود که وزن خودرو جهت جک را معکوس کند.

اما به یک اهرم نیز نیاز دارد، به همین دلیل است که باید دسته‌های جک را در یک T قرار دهید، سپس آنها را با زحمت به اطراف بچرخانید تا خودرو را هم بالا و هم پایین بیاورید.

مزیت مکانیکی در بالابرهای بالا یک اهرم ساده است. هر چه اهرم بلندتر باشد، نیرو را چند برابر می کند. همچنین یکی از مواردی است که بالابرهای بالا را خطرناک می کند.

اگر پین‌هایی که وزن خودرو را نگه می‌دارند درگیر نشوند، وزن خودرو روی آن اهرم اثر می‌گذارد و آن را با سرعت چند برابر به جلو و عقب می‌چرخاند. اگر اهرم به شما برخورد کند، می تواند شما را بکشد.

در داخل جک هیدرولیک، از یک اهرم برای اعمال فشار بر روی سیلندر کوچکی از مایع تراکم ناپذیر استفاده می کنید. این از طریق یک سوپاپ یک طرفه جریان می یابد و روی یک سیلندر بزرگتر فشار وارد می کند.