جاده ای که فقط با سرامیک پرسلان سه بعدی ساخته شده بود

ساختار و کیفیت کاشی های سرامیکی و چینی بسیار متفاوت است.
یکی از طبقه‌بندی‌هایی که بر محل استفاده از کاشی‌های سرامیکی و چینی خاص تأثیر می‌گذارد، رتبه‌بندی مؤسسه مینای پرسلن مقاوم در برابر سایش (PEI) نام دارد.

رتبه بندی از 1 تا 5 متغیر است که 5 سخت ترین و 1 به اندازه کافی بادوام نیست.

اکثر کاشی های سرامیکی و سرامیک پرسلان سه بعدی کف بین 3 تا 4 درجه بندی می شوند. کاشی های چینی معمولاً دارای رتبه بندی بین 3 تا 5 هستند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لذت خواهید برد “بازار جهانی کاشی و سرامیک” همچنین.

ظاهر
کاشی‌های سرامیکی رنگ‌ها و اندازه‌های بسیار بیشتری نسبت به چینی دارند، از موزاییک ⅜ اینچی تا کاشی‌های 16 اینچی یا بزرگ‌تر.

حتی بیشتر وجود داردالگوهای کاشی و سرامیک کفاز چینی پرسلن به صورت موزاییک عرضه می شود اما معمولاً اندازه آن از 2 اینچ شروع می شود، تا 6 یا 8 اینچ و سپس به 12 اینچ می رسد. ممکن است در نهایت به اندازه های مربع 36 یا 48 اینچ برسد.

کاشی‌های چینی معاصر ممکن است طیف وسیعی از سبک‌ها را داشته باشند، از جمله آنهایی که شبیه چوب، پارچه، شیشه، فلز و سنگ ساخته شده‌اند.

کاشی‌های سرامیکی ممکن است ظاهر سنگ را برای برخی از کاشی‌های کف تقلید کنند، اما به طور کلی شبیه آنچه هستند، یعنی کاشی‌های سفالی لعاب‌دار هستند.

نصب و راه اندازی
کاشی های سرامیکی و چینی به طور مشابه نصب می شوند. بزرگترین تفاوت این است که چینی با فرمت بزرگ برای اطمینان از تراز بودن به مراحل بیشتری نیاز دارد.

کاشی های سرامیکی که معمولا کوچکتر هستند، به این مراحل اضافی نیاز ندارند.

برای کاشی های 12 اینچی یا کوچکتر، فرآیند نصب یکسان است. تناسب خشک یا چیدمان کاشی ها برای ترکیب رنگ و بررسی تناسب انجام می شود. کاشی ها به اندازه برش داده می شوند.

برای کاشی و سرامیک، این ممکن است به معنای نمره گذاری و کوبیدن کاشی ها برای کاشی های دیوار یا استفاده از اره مرطوب برای کاشی های کف باشد.

کاشی چینی همیشه باید با استفاده از یک اره مرطوب، معمولا با یک تیغه الماس بریده شود.